Mobbing i beste sendetid

Søndag, 10.januar 2010

Det er ikke bare heltene som skal hylles på Idrettsgallaen. Det er visst blitt en tradisjon at NRK og Idrettsgallaen henger ut og mobber idrettspersoner som ikke har vært så heldig med sin fremtreden det siste året.
Det blir veldig rart å se hyllesten av både årets ildskjel og ikke minst årets forbilde når de ikke evner å se at det de driver med er regelrett trakasering! Jeg skjønner veldig godt at Tom Nordlie reagerer (VG, Dagbladet), og jeg forstår godt om Peter Mueller ikke lo godt han heller.

Usmakelig av Hoen/Traa og NRK. Det er vel uvesentlig om Hoen har en mening om at det ikke er mobbing så lenge Tom Nordli føler seg trakassert!

Ingvill  - 1/10/2010 9:39:17 AM - #
Nok et bevis på at SKOLEN har sviktet. Nå må lærerne ta seg sammen. Ser de ikke at den manglende satsningen mot mobbing nå har spredt seg inn i mediaverden også? Og jeg spør; Hvor er utdanningsministeren?
Odd Jarle  - 1/10/2010 9:40:18 AM - #
Et voldsomt paradoks at idretten som skal preges av inkludering og fair play henger ut enkeltpersoner og tidligere vinnere. Jeg må si jeg var sikker på at disse i det minste var forespurt på forhånd, men det ser jo ikke slik ut etter dagens oppslag med Nordlie.

Mangelen på forståelse for at både Nordlie og Mueller må være under et enormt press er jo påfallende fra NRK sin side. Synes heller ikke noe av det var spesielt morsomt.
Harald  - 1/10/2010 9:45:24 AM - #
Jeg orket ikke hetsen programlederen drev med, Nordie, Muller osv. Dette var kvalmt. Ødela hele sendingen. Det vil si jeg slo over på en annen kanal og så noe annet. Fikk en kvalm følelse over at voksne mobber på direkten. Vi skal ha en idrett som skal prege glede og harmoni. Hva skjer???? Nei dette var smakløst.
Marit  - 1/10/2010 9:45:58 AM - #
jeg skjønner at både om Nordli reagerer på det jeg kaller mobbing!! idretten og toppene sparker trenere som sier "ting de synes ikke passer"men selv sitter de på sideølinjen å ler å koser seg når andre entrer senen og trakaserer folk i beste sendeti,jeg å mine unger på 11og 13 år satt å så på dette og reagerte nesten fra første stund for programmet hadde jo en vert som levar av å mobbe andrenei få idretsgallaen tilbake til Hamar og få inn igjen an Børge Akerø!!!!!!!!!!!!!
tom  - 1/10/2010 9:47:49 AM - #
Med denne for for mobbing så uskadeliggjør NRK mobbing og gjør at mobbing blir allment tillatt og akspert.

NRK Bør legge seg helt flat og unskylde !!!!!

Kjetil SIvertsen
kjetil sivertsen  - 1/10/2010 9:48:17 AM - #
Dette var usmakelig, ren mobbing. Hvorfor prøve å være morsom på andres bekostning hele tiden? Flaut.
Svein  - 1/10/2010 9:50:02 AM - #
Det er usmakelig å alt det der, men det er også fotball, og da gjelder ingen regler, håper han går til grunne sammen med hele sporten.

Fotball skal ikke mobbes ihjel, men sparkes ihjel!
Trond  - 1/10/2010 9:51:06 AM - #
Sier mer om Traa og Hoen, enn Nordlie
Gjest  - 1/10/2010 9:54:23 AM - #
Dette er under ALL KRITIKK fra statskanalen!

Slike grove sleivspark, som også sier litt om prisutdelernes
holdninger bør slås hardt ned på!
Min kone og jeg reagerte VOLDSOMT på desse uttalelsene og
karakteriserte dem som GROV sjikane!
Nordli bør absolutt reagere på dette og vi anbefaler han å klage
saken inn for PFU!
Du har vår fulle støtte Tom!
Med hilsen

Alf Reuss Kollsete
ALF REUSS KOLLSETE  - 1/10/2010 9:54:50 AM - #
fjern slike folk fra tv sjermen.traa og hoen burde vite bedre er de ikke voksne .dette burde få konsekvenser.nordlie er bare et meneske han og.
vidar ruud  - 1/10/2010 9:56:07 AM - #
Jobber med ungdommer selv, og det er ikke enkelt å jobbe MOT mobbing når det finnes overalt rundt dem i forskjellig grad. Alle skriker om at mobbing er skolens ansvar. Og et stort ansvar hviler på skolen, det er veldig sant. Men jeg hører ingen som peker på foreldrenes og medias ansvar: Hva lar vi ungene høre på av skitprat om andre? Enig i at NRK burde beklage dette. En ukultur. Og Bård TJ har jo i mange år forfektet en humor som ofte handler om å henge ut andre. På tide å fornye seg der...
Lærer  - 1/10/2010 9:56:41 AM - #
Usmakelig! Det blir ikke noe mer Kari Traa-tøy på kona fra nå av. Boikott av slike drittsekker er kanskje det som skal til?
Steinar Hansen  - 1/10/2010 9:58:05 AM - #
Utrolig. La andre få være i fred og snakk om dere selv heller. Stå på Tom. Du er en bra mann :-)
conny  - 1/10/2010 9:59:19 AM - #
Å løfte flotte mennesker opp og gi dem priser de virkelig fortjener, gjør godt - men, når hele konseptet blir så ødelagt av mobbekomentarer som ikke hører til i et så bra seriøst program som dette var, - så får en bare vondt av det hele. Tenk om dronning Sonja hadde visst hva ord som kom fra scenen? Jeg tror ikke hun hadde det godt i dette, og det hadde vi heller. En skam rett og slett av NRK å prestere slikt lavmål, - unnskyld dere! Og, rett opp med rette ord til dem som ble mobbet her!
ture morland  - 1/10/2010 10:00:55 AM - #
Detteb går over stokk og stein. Det var ikke ment slik fra nrk og de andre som mobbet.......hvor langt ned skal disse "gamle" idrettsheltene og nrk falle før de skjønner hva dette dreier seg om? Har de ikke bedre forståelse for hva mobbing er eller må dere ha det inn med teskje?
Jeg tror hvis dere selv og familiene deres hadde blitt mobbet og trakkasert i beste sendetid, skulle det blitt bruduljer.
Nei dere skarpe sjeler, dette er lavmål......
Svein Skogen  - 1/10/2010 10:02:11 AM - #
Før vi kan gå ut i skolen å lære elever og IKKE mobbe, må vi voksne selv definere hva som er mobbing. Trodde vi var enige om det, men det var Idrettgallaen igår et godt eksempel på at vi IKKE er.
Jeg skjønner godt hvorfor mitt barnebarn sier " Det var bare tull bestemor" når hun etter min mening, sier ting hun ikke burde.
Humoren blant noen unge voksne er tydeligvis å hetse andre og være ironisk.( Dagens småbarnsforeldre??) Vi som "har levd en stund" klarer ikke å le av dette. Til Nordlie : IKKE ta dette personlig. De kan mene hva de vil om deg som fotballtrener, men som menneske er du verdifull.

Ella  - 1/10/2010 10:02:18 AM - #
Som dere ser av navnet til undertegnede innlegger, så er det vel ikke utenkelig for dere at denne har vært utsatt for mobbing i livets løp. Det er noe man venner seg til!? Et forbilde bør ikke legge opp til mobbelignende holdninger, og NRK ledelsen bør stramme inn til neste år, siden dette ikke akkurat styrker selvfølelsen til de som blir rammet av trakasseringen. Uansett om de er for konservative, for mye liberale, kontroversielle eller kan ha absurd oppførsel, så har desse personene oppnådd gode resultater i og for idrettsnasjonen og da fortener man uansett bedre scene innslag!

Kåre
Kåre Johrassen  - 1/10/2010 10:05:49 AM - #
Dette var en kvalm seanse.
Jeg synes dette burde få konsekvenser for flere.
Det var ikke bare Tom Nordli som fikk gjennomgå, også Peter Mueller fikk det.
Gi mobberne sparken og steng dem ute fra idretten slik at de lærer å oppføre seg!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trond  - 1/10/2010 10:07:29 AM - #
Veldig trist å være vitne til at idrettsfolk som er forbilder for barn og ungdom, mobber andre idrettsfolk i beste sendetid på tv.
Kan heller ikke skjønne at NRK bruker Bård Tufte Johansen som programleder. All heder og ære drukner i mobbing og dårlig humor.
Seriøse norske idrettsfolk fortjener bedre enn dette.

Bent Næss  - 1/10/2010 10:09:43 AM - #
Hipp hurra til NRK. "Det var jo ikke vondt ment". Det tror jeg må være sitatet mobbere er flinkest til å bruke. Synes snart NRK bør lære at humor kan være annet enn å henge ut andre. Tenk at vi har en statskanal som bygger humoren sin på å henge ut enkeltpersoner. Kanskje på tide å bytte ut Bård TJ?
Erik  - 1/10/2010 10:10:43 AM - #
Usmakelig, rett og slett! Utrolig dårlig gjort og nesten uforståelig at dette kunne skje i en slik setting av NRK. Jeg så det ikke selv, men når jeg leser hva som skjedde er jeg veldig skuffet og kunne nesten ikke tro at det var sant. Her burde noen av de involverte ta ansvar og gjøre et forsøk på å redusere skadene som dette har medført!
Rolf  - 1/10/2010 10:11:51 AM - #


Med denne form for mobbing på et "idretts arrangement" så uskadeliggjør NRK mobbing, og gjør at mobbing blir allment tillatt og akspert.
Grunnen til min reaksjon er at dette skjer i forbindelse med idrett og idrett i Norge skal ikke oppmuntre til mobbing, og det er her NRK har gjort et stort feiltramp.
For å rydde opp så bør NRK ta tak i dette og beklage dette.

Kjetil Sivertsen
kjetil sivertsen  - 1/10/2010 10:12:15 AM - #
Tom er en stor brøleape som ikke er i nærheten av å kunne behandle folk på en normal måte.Han sliter ut alle rundt seg. Dette får han tåle!
Bolla piggsvin  - 1/10/2010 10:13:59 AM - #
Muller fikk sparken for påstått trakasering.
Dette har fått stor dekning i NRK på tross av uklarheter om hva som egentlig ble sagt.

NRK trakserer selv nå med hundretusner som vitner, og ingen tvil om hva som ble sagt.
Nå er jeg spent på dekningen...
Geir  - 1/10/2010 10:14:34 AM - #
Det er trist å lese at Hoem og Traa ikke skjønner at de har trådt over streken.Hvor er tankegangen hos disse sportsidiotene.!?En beklagelse burde de komme med.I etterpåklokskapens navn.Og det i betse sendetid. Programmet ble sendt i beste sendetid ,antagelig satt Tom Nordli sammen med familien og så frem til en avslappende og hyggelig kved foran TV.Så kommer disse "flåsete" utalelsene.. Og det fra "FORBILLEDLIGE" personer.!?..Trist.De viser an arrogant holdning..
magnum  - 1/10/2010 10:15:23 AM - #
Få bort Bård Tufte Johansen som programleder - han egner seg best på Barne-TV med sin humor! Den er for naiv og barnslig. Tenk om Dronningen kunne delt ut alle prisene - da hadde vi sluppet problemet med at folk med dårlig ordforråd slenger rundt seg med mobbing og andre dumheter som ikke egner seg på en idrettsgalla.
Pia Sava  - 1/10/2010 10:17:21 AM - #
Kvalmt,,,direkte kvalmt. Ble nesten sjokkert over denne "gallen" som statskanalen spydde ut. Noe så ansvarsløst. Med med Bård Tufte & Co bak mikrofoner er lo alt lov.
Men at ikke idretten og deres gallionsfigurer tar avstand fra denne kultur, er meg uforståelig. Mens vi har fått organistrasjoner som MOT(som står for noe viktig) skal andre bare fortsette fordi de er "morsomme". La meg si dette med STORE BOKSTAVER: BÅRD TUFTE JOHANSEN OG HANS HUMOR FINNES IKKE MORSOM. Den suger. Når all humor går ut på å drite ut andre for å oppnå anerkjennelse,,,,,vel,,,,da synes jeg faktisk NRK bør lete litt nede i kjellerrommene sine etter andre typer programledere.
Nei NRK,,,,,her BØR dere gå i dre selv, og gi Tom Nordli en uforbeholden unnskyldning for dette oppgulpet han ble påført,,,fullstendig uten grunn,,,,og det bør dere gjøre i beste sendetid det også,,,,men det er det vel ingen som har "baller" nok til å ta ansvar for vil jeg tro.
Og til Tom Nordli: Få din advokat til å saksøke de ansvarlige i NRK for alt hva det er verdt, så kanskje de tenker seg om to ganger før mennesker mobbes i offentlige rom. Trodde faktisk vi i norge er imot mobbing jeg, og da er vel ikke denne typen underholdning veien å gå..............................
Rune....Hønefoss  - 1/10/2010 10:17:31 AM - #
Trion, Bård, Harald og Atle, har en humør, som har vært over streken siden de kom til NRK. At de at på til skal få lov til å sette sitt usmakelige humoristiske preg på en idrettsgalla i beste sendetid, sier jo det meste om politikere og NRk"s dobbeltmoral, når det gjelder kampen mot mobbing i skolen og idretten.
Bård holdt jo nesten på å gjøre narr av Dronning Sonja også, i starten av programmet...
Roy P. Myrvang  - 1/10/2010 10:18:48 AM - #
Jeg sitter igjen med en flau smak i munnen etter Idrettsgallaen i går og forså vitt fra i fjor og. At det går ann å ha en sånn form på programmet til og med med Dronningen tilstede. Idrettsgallaen BØR få en annen seriøs programleder til neste år. Ut med Bård Tufte Johansen(:
Lisbeth Aarre Njærheim  - 1/10/2010 10:19:39 AM - #
Det som gir meg en trist følelse, er at disse ordene om Mueller og Nordli er og blir akseptert av store deler av den norske befolkning som humor. Tar noen tak i dette og kommer med kritikk, så blir de garantert stemplet som trangsynte og motstandere av komikk på ""høyt plan".

Idrettsgallaen blir sett av blandt annet unge mennesker som fort kommer til å tro at den slags harselas er akseptert. Som om vi ikke har et kynisk nok samfunn fra før av...

Blir bare trist av denne utviklingen..
Jo Andre Isaksen  - 1/10/2010 10:20:08 AM - #
I fjor ødela jyplingen Bård tufte hele idrettsgallaen med sine fjollete påfunn, og jaggu lar nrk han fortsette i år. Det får da være grenser for hva de skal bruke lisenspenger på. Regner med at Svabø skal ødelegge mgp for oss i år også. Det må da være mulig og finne andre. Helt enig med Tom Nordlie, dette er ikke humor.
freddy  - 1/10/2010 10:23:04 AM - #
Heia Tom Nordlie stå på!!
Nå er jeg drit lei nrk som ikke skjønner at de ikke kan ha en klovn som programleder,jeg trodde ikke at nrk la seg på et så lavt nivå at man tillater uthenging og mobbing av kjendiser og idrettstjerner ..Dette er lavmål...Man skal kunne forvente noe bedre av rikskanalen...
Ved neste idrettsgalla så med dere inn Ban Børge og gjennopprette tilit til folket....
Hvis disse komikerne må henge ut andre hver gang de skal underholde,er de inne på et billig og enkelt spor..Kom med noe nytt.... Dette er ute...
Einar  - 1/10/2010 10:24:05 AM - #
Er enig i at dette var mobbing fra NRK. Dette burde de anvarlige holde seg for gode til. Det hjelper lite at man i ettertid går ut og sier at det ikke var ment som mobbing sålenge "offeret" (med god grunn) oppfatter det slik. Selvfølgeøig kan ikke de ansvarlige si noe annet heller...!! Et tidligere innlegg (tom 10.1.10 kl.0947) sier: " ..... få idretsgallaen tilbake til Hamar og få inn igjen an Børge Akerø!!!!!!!!!!!!! " Er enig i at man kunne få tilbake Akerø. Da hadde programmet et mere seriøst preg istedet for disse såkalte komikerne som på død og liv skal være så veldig morsomme hele tiden. Det blir bare ansterengende og flautt. Hva stedsnavnet har med saken å gjøre, forstår jeg derimot ikke. Selve sendingen fra Lillehammer, var jo førsteklasses. Og det foregår vel mere idrett i Lilllehammer -området (inkl. Kvitfjell/Hafjell) enn på Hamar? Men du "Tom" er kanskje fra Hamar? (greitt nok det..)
Mag  - 1/10/2010 10:24:29 AM - #
full støtte til Tom, stå på
tord  - 1/10/2010 10:24:33 AM - #
LAVMÅL av NRK..
Tom N har vært i hardt vær i det siste, så skal NRK mobbe han i beste sendetid, tragisk er det!
Karoline  - 1/10/2010 10:25:07 AM - #
Med Bård Tufte Johansen som programleder blir det aldri show, men et snuskete "Stand up show"
Kari Berthelsen  - 1/10/2010 10:25:40 AM - #
Traa og Hoen må jo være dumme som er med på dette. De er jo også tidl. idrettsutdøvere og dette blir jo som å sverte sine egne. Dette sier mye om Traa og Hoen, de har mistet all respekt. Om det foreligger et manus så er det faktisk lov og endre dette om man synes det er på kanten. Forferdelig stygt gjort, forstår at Tom reagere på dette, det er det mange som gjør. Mitt ønske er at han nå får et tilbud fra en klubb som vet og sette pris på hans kunnskap. Så håper jeg han boikotter NRK for all fremtid.
Eva  - 1/10/2010 10:25:41 AM - #
NRK var nådd et lavmål om de mener at slike innslag er hyggelige å høre - ikke minst for de som det går ut over!
I mine øyne er de eneste humorister igjen i Norge, som ikke harselerer med noen Ylvis-brødrene.
Det er for lengst gått sport i det å rakke ned på andre som har utmerket seg i negativ retning, noe mange stå-opp-komikere har tjent flust av penger på. Usmakelig!
Og når NRK fortsetter i samme leia, som statskanal, har de ødelagt for seg selv. Harselere med andre er ok, men opplesing av nyheter på dialekt er forbudt?! (les: Ingerid Stenvold måtte søke? om tillatelse for å lese på godt forståelig trøndersk på nyhetsmorgenen)
Per Olav Stoum, Bodø  - 1/10/2010 10:26:00 AM - #
Noe sammenheng med hvem som var programleder?
Ikke helt uvanlig at Bård støtter seg på utdritning av andre for å være morsom. Skikkelig kvalmt.
Det er jo forskjell på å lage en karikatur av en personlighet og det å rett og slett slå noen i trynet som allerede har fått seg en smell fra før av.

Men, nå er vel kanskje andre som står for manuskriptene, men er vel også her blitt en trend i å la alt være tillatt. "Folk må tåle litt" mentalitet.

snow  - 1/10/2010 10:26:43 AM - #
Det har gått inflasjon i å være morsom på andres bekostning. Innslaget hadde nok passet i en annen setting. Dette var ren hets og mobbing av en person som har samme yrke som de som var nominert. Og dermed en som KUNNE vært nominert. Steinar Hoen gikk sikkert bort til konkurrentene sine som pekte finger og lo av de når de rev på 2,10. Samma caset.
Sigve  - 1/10/2010 10:26:56 AM - #
Bård Tufte er jo en dårlig vits. Når det er han som legger premissene, kan en ikke vente annet enn lavmål. Imidlertid forbauset over NRK som ikke har kvalitetskrav i det hele tatt. Denne forestillingen ble en flau opplevelse. At Kari Trå og Steinar Hoen lar seg synke til Tuftes nivå sier vel mest om dem....
LtBarton  - 1/10/2010 10:28:25 AM - #
Jeg tror for få ser at mobbing er godt støpt fast i vår selvtilfredshet, og som noen skriver, er kanskje min generasjon - småbarnsforeldrene - selve ironiens høyborg.

Jeg har ledd MYE av Bård TJ og hans påfunn, men har de siste årene tenkt mye på at denne humoren er farlig og indirekte legitimerer mobbing. Når forbilder som Kari Traa også sier det vi som lærere har hørt hundrevis av ganger; "Det var bare på tull", og legitimerer dette..... da har vi nå sjansen til å skape en debatt som virkelig kan vise hva mobbing er, og at de fleste av oss trenger å gå i oss selv.

Ja til mer uskyldig moro og klovneri, og nei til sarkasmen og ironien.

Lærer  - 1/10/2010 10:30:24 AM - #
Dette er lavmål av statskanalen i beste sendetid og det med kongehuset repesentert.Tom Nordli er en av Norgers beste trenere, han fortjener ikke dette. Håper på ny programleder til neste år, bunnen er nådd.
ole-roger storås  - 1/10/2010 10:30:49 AM - #
Bård TJ mobbet en mobber: Peter Muller. Så kan man diskutere om det er veien å gå, men det var KUN der folk kan mene at Bård har mobbet noen igår.
Tabben er jo å gi Traa og Hoen frie tøyler. Ingen av de fant opp kruttet eller noen gode vitser i hele sin karriere, og beviselig ikke igår heller. En stor tabbe av NRK å la disse to få boltre seg "kreativt", da de tydeligvis ikke er sosialt intelligent nok til å se hvor grensen går. Dette hadde ikke fått meg til å le på vorspiel, byen eller nachspiel! Tror jeg hadde sett dumt på de og funnet meg noen MORSOMME folk å prate med.
Snakk om å dumme seg ut på alle mulige måter, men ikke skyld på Bård. Uten han på TV er ikke NRK en dritt (med mindre man synes Valen er et geni da...)
Jørn Vikanes  - 1/10/2010 10:31:30 AM - #
Glad for og se at samtlige komentarer -1 tar avstand fra denne mobbingen.
Har selv vært gjennom det hellvete. Blir helt kvalm når jeg ser voksne mennsker driver på sånn.
Det går an og bruke humor uten og måtte tråkke på folk.
ALPA777  - 1/10/2010 10:31:56 AM - #
Jeg bytta kanal når Hoem og Traa "sparket" Nordlie. Husk at det er de svake og usikre som mobber. Det er bare en måte Hoen og Traa kan vokse på igjen slik jeg ser det og de er vist de offentlig går ut og ber om unnskyldning. Da viser de styrke. Vist ikke forblir de noen tapere for meg.
Geir Inge  - 1/10/2010 10:33:54 AM - #
Mobbing og hetsing i toppidretts miljøet har nå fått store oppslag! Hvem bør få sparken denne gangen? Tror ikke munnkurver og bakbinding er det som skal til. Her trenger ALLE en gjennomføring i holdninger og definisjon hva som er mobbing eller ikke. Husk at våre barn ser opp til våre toppidrettsutøvere og mediakjendiser og sluker rått det som blir sagt og gjort. Trist å se våre barns forbilder drive på slik og ikke ta ansvar.. kampen mot mobbing kan ikke vinnes..
Roy  - 1/10/2010 10:35:19 AM - #
dette er ikke bra,nå pågår det en debatt om mobbing i skolen dette med mobbing gjelder også oss voksne. jeg sier bare stå på Tom,det sier mer om dem enn om dej.
line  - 1/10/2010 10:36:39 AM - #
Vi fikk med oss begynnelsen, så skiftet vi til en annen kanal. Hvordan er det mulig av NRK å ha en programleder krypende på gulvet, det hele hadde blitt mer troverdig med en 5 åring som ledet programmet?
Reagerer også på mobbing av Mueller og Nordli, skal NRK lede an i en ny periode der mobbing skal bli en del av idretten.
Dette var lavmål.
Få inn seriøse krefter som Dan Børge.
Rune  - 1/10/2010 10:40:58 AM - #
Hva får Kari Traa og Steinar Hoen til si noe slikt?! Får håpe for deres del de hadde manus.Og evnt manus forfatter burde miste jobben og flytte til et sted langt langt vekk og skamme seg!
DET ER JO HELT FORKASTELIG!!!
Ja, HELT forjævelig, og jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna!! For dette er jo mobbing på HØYT PLAN, OGSÅ PÅ TV!!!
Christine H  - 1/10/2010 10:41:30 AM - #
For meg så var det bare 2 høydepunkter underholdningsmessig og det var når Kurten sang og reportasjen Bård Tufte hadde når han tok med en gris til Beitostølen.
Resten av den såkalte humoren var lavmål.

Hva galt har Tom Nordlie gjort??Han er jo bare seg selv,en engasjert dyktig trener som for første gang ikke klarte å redde en klubb fra nedrykk.
Han står på topp 3 lista mi over tippeligatrenere jeg ville annsatt hvis jeg hadde eid en tippeligaklubb.
Hvor gøy hadde tippeligaen vært uten fargeklatter??

Muller har jeg fortsatt stor tro på og det har mange av skøyteløperene også,(unntatt det spesielle søskenparet)
Sjønner at Maren Haugli kanskje følte seg støtt av spm.om hun liker å suge ...,men synes de kunne løst det innadd i gruppa først.
Ligger nok noe annet bak.

Stå på Tom og Peter;-)
Ryk og reis "REKLAMEFRIE" NRK!!!!
Stig H.Helland.  - 1/10/2010 10:45:32 AM - #
Med denne form for mobbing på et "idretts arrangement" så uskadeliggjør NRK mobbing, og gjør at mobbing blir allment tillatt og akspert.
Å ha det "morsomt" på andres bekostning er uakseptabelt.
Det var direkte kvalmt og med på å ødelegge progammet.
Grunnen til min reaksjon er at dette skjer i forbindelse med idrett og idrett i Norge skal ikke oppmuntre til mobbing, og det er her NRK har gjort et stort feiltramp.
For å rydde opp så bør NRK ta tak i dette og beklage dette.
Tor  - 1/10/2010 10:46:26 AM - #
Helt usmakelig av Tufte, Traa og Hoen. Hvor er seriøsiteten blitt av på prisutdelingen ?? Håper det er siste gangen jeg ser Tufte Johannesen som programleder for dette showet. La oss få tilbake Dan Børge Akerø !
Mona  - 1/10/2010 10:46:43 AM - #
Ja, hvis ikke NRK, programansvarlige og prisutdelere skjønner at omtalen av Tom Nordlie var ren mobbing, så har de selv et stort forklaringsproblem. Ufyselig var det å høre - på en idrettsgalla. Bård Tujfte Johansen er som programleder bare "fjollet og tullet". Det finnes jo ikke dannelse og stil over ham. Bare tenk hvilken stil det var med Børge Akerø!! Det var flere som ble mobbet i dette programmet. Stopp denne mobbingen NRK!
Ole N. Hoemsnes  - 1/10/2010 10:46:47 AM - #
Har ikke TV selv, og når jeg leser dette, så får jeg enda mindre lyst til å se på TV. og spesielt NRK, som attpåtil tar seg betalt for å kunne lire av seg sånne komentarer! Det er liksom staten dette her. Og se hvordan de behandler folk som har det tungt!!!
Anonym  - 1/10/2010 10:48:37 AM - #
Dette er skammelig. En festaften for idretten skal ikke ødelegges av å trakasere enkeltpersoner. Shame on you NRK
Rune Svindland  - 1/10/2010 10:49:28 AM - #
Drittsekken Bård Tufte har eg aldrig likt, slår av tv,n når drittsekken
viser seg.
John ROGNHAUG  - 1/10/2010 10:49:58 AM - #
Trist, flaut og uintelligent! Idretten skal motvirke mobbing - og idrettsgallaen gir en "oppvisning" i mobbing??? Forstå det den som kan! Kjedelig var det også.
Skulle ønske de to dyktige idrettskommentatorene som åpnet programmet kunne ledet hele showet - de har langt mer intelligens og klasse enn det vi fikk srevert!
LULU  - 1/10/2010 10:49:58 AM - #
Beklager: servert.
LULU  - 1/10/2010 10:51:48 AM - #
Det skal være fest, folk kler segi fine klær og det skal være litt stil -
så klarer programleder og ett pat idrettsutøvere å skjemme ut alt.
HVORDAN SKAL VI KUNNE LÆRE BARN AT MOBBBING IKKE ER KUULT NÅR RIKSDEKKENDE KANAL I BESTE SENDETID GÅR FORAN SOM DÅRLIG EKSEMPEL?
Jeg og de som så programme sammen med meg synes både programleder, Trå og Hoem var direkte ufine!
Denne form for mobbing burde ikke være tillatt.
tone  - 1/10/2010 10:57:42 AM - #
Nå er det opp til NRK-ledelsen og markere hva god ledelse er!! Det bør bl.a. innbefatte å klart og tydelig i første Dagsrevy å beklage mobbingen av Nordli og Mueller! Dette var langt over alle grenser. At de som fremførte det hele mangler dannelse og folkeskikk er en ting, men NRK har et ansvar overfor hele befolkningen. Jeg venter i spenning på hvor ledelsen i NRK mener listen skal ligge for mobbing og trakassering av enkeltpersoner!
Lavrantz Kyrdalen  - 1/10/2010 10:57:44 AM - #
Dette er bare drøyt Traa, Hoen og NRK. En unnskyldning er på sin plass. BTW, programmet var IKKE bra. Humor kan gjøres på en bedre måte enn å mobbe enkelt personer som har sine problemer. BTW Traa, tar du den fortsatt i spor to? ;)
Paal  - 1/10/2010 10:59:37 AM - #
Ikke bare var humoren dpårlig, men den var rett og slett ræva.
Og Tom, du har min fulle sympati!
Trygve Ø  - 1/10/2010 11:02:18 AM - #

Enig med kommentarer om at dette sier mer om Traa og Hoen -
og hvilke forbilder tror de at de er?

Traa med sine pornobilder og Hoen med sin hasjrøyking.


Terje Haugestrand  - 1/10/2010 11:02:21 AM - #
En slik programledelse passer ikke på et slikt program. Det skal være høytidlig, stilig og ikke harselering med enkeltpersoner, hvor en blir i tvil om det er fleip/morro eller mobbing. Det skal være i idettens ånd, hvor Idretts-Norge hyller sine idrettsutøvere, ledrer og ildsjeler.
Eidar Sponberg  - 1/10/2010 11:03:35 AM - #
Det hadde vert fint med samme engasjemang når ander kjende personer vert mobba også. Denne humoren her er aldeles frykteleg. Men setningen om "Nyttårsforsett" var vel eit angrep på klubbenes hantering av trenere? Håper på bedre humor i tv framover.
Sverre  - 1/10/2010 11:05:00 AM - #
Dette er en gallaforestilling der en etter min mening bør være litt høytidelige.

Jeg reagerte tidlig i programmet da Bård Tufte kom med en Tiger Woods vits, synes det tok seg dårlig ut... værre ble det bare når en også skal MOBBE både Muller og Nordli.

Når en ser hvor mange innlegg det nå har kommet så er det nok flere enn meg som syntes dette var håpløst.

Fran  - 1/10/2010 11:05:31 AM - #
Bård T.J. passer best i kyllingdrakta si.
Etuag  - 1/10/2010 11:07:01 AM - #
Steinar Hoen i sin kommentar viser den totale ansvarsfraskrivelse når han kaster ballen tilbake til tekstskriverne. Det er lov til å være uenig med manus og ikke la seg redusere til sau i slike sammenhenger. En skal være drivende dyktig på humor som virkemiddel for å være sikker på at andre ikke støtes, og her er det flere som viser under middels måloppnåelse. En blogger legger ansvaret over på skolen her, hva er det??? Har ikke mennesket lenger ansvar for egne handlinger, eller skal ansvar også institusjonaliseres? Nei, stå inne for feilvurderinger, legg dere flate og gi Nordlie en uforbeholden unnskyldning! Dette var lavmål!
Rystet!  - 1/10/2010 11:07:02 AM - #
Endelig noen som våger å ta mobbing frem i lyset igjen! Alt for lenge har mobbing foregått i det skjulte, men nå er det slutt på det. Mobbing har tross alt lange tradisjoner her i landet. Dette er førsteklasses forbilder for unge idrettsutøvere... Mere mobbing! Flere spark til dem som allerede ligger nede. Slikt vil Gamle Norge ha............................
SE Dahle  - 1/10/2010 11:08:52 AM - #
Hele sendingen ble ødelagt av Bård Tufte Johansen og enkelte prisutdeleres mobbing!! Skjønner ikke at det går an! Er det ingen form for kvalitetssikring i forkant? Nei, dette må få konsekvenser for de ivolverte. De undergraver alt det gode arbeidet som blir gjort for å forebygge mobbing. Dette var ikke idretten verdig - rett og slett!!
Terje B  - 1/10/2010 11:10:38 AM - #
Blir spennende å følge med på hvordan NRK har tenkt å rydde opp i dette. Det er ikke til å tro hva disse vellykkede??? kan tillate seg i all offentlighet.
maya lisa  - 1/10/2010 11:12:16 AM - #
Sørgelig av NRK. Nok et stygt overtramp. Som vanlig fra en statlig institusjon kommer det en "veloverveid" forklaring på at dette ikke var meningen. De tenker ikke på forhånd og ser ikke hva deres påfunn innebærer.
Slik er nå hele den norske stat og vi kan vel ikke forvente annet. Prøver du deg og ikke helt lykkes i første forsøk er du ferdig, med mindre du er politikker da, da kan du rævkjøre hele landet og få ministerppost for jobben.
Ben Bones  - 1/10/2010 11:14:03 AM - #
Som lærer bør jeg kanskje legge ned antimobbingopplegget jeg holder på med.... Er det noen vits? Alt blir jo uansett maltraktert av media.
JK.
JK  - 1/10/2010 11:16:11 AM - #
Helt enig. Nå begynner virkelig hetsen av ulike menensker virkelig å ta av.
Og en ting. Kan ikke utdelerne gjøre den jobben de er satt til å gjøre. Nemlig dele ut en pris. Fatter ikke alt tøvet og for meg mobbing av enkelt personer. Hvem synes det er morsomt?
Og så bør en snart få en seriøs programleder til idrettsgallaen.
Uten sammenligning, men venter spent på hve\m de velger som programleder i Grand Prix. Da står kanskje Alieksander for tur so m et mobbeoffer. Han mista jo som kjent fela i gulvet under nobelfesten. Under idrettsgallaen hadde de jo til og med laget en snutt med Arne Scheie som smørte inn fela med zalo.Barnslig form for humor, spør du meg.
Enig med Tom at nå er grensa nådd.- Både Tom og peter er trenere Norge trenger. Men tiden er kanskje ikke moden for to flinke men frittalende trenere. La oss slippe mobbingen. Stå på både Tom og Peter. Norge trenger dere begge.
marit frydenlund  - 1/10/2010 11:18:20 AM - #
Hvordan skal vi komme mobbingen til livs,når idretsfolk som skal underholde og lage en hyggestund for hele folket bedriver slikt.Gi programlederen sparken,han er ikke morsom,og gjør seg ikke på tv.
unni  - 1/10/2010 11:22:13 AM - #
Helt urolig !!!
Diskusjonen om Bård Tufte som programleder til slike program har flere sider så den lar jeg ligge.
Men det må være flaut dagen derpå for en proff komiker å se på detaljene i sin og andres fremføringer.
Alle prisutdelere skulle ha humor i sin presentasjon og bare det er drøyt, men kvaliteten var meget lav og jeg ble små flau på deres vegne.
Dårlig humor er også en ting som man kan la ligge men da de regelrett driter ut personer, ja tidligere vinnere også, da går det over en strek NRK burde og skulle ha sett.
Da min datter på 14 sier til meg, jeg er glad jeg ikke er datteren til Tom Nordlie nå, da fikk jeg en stor klump i halsen som var vond å svelge.
Jeg har aldri reagert slik på ett tv program men dette gikk etter min mening over fra heder og ære til mobbing og utdriting av andre personer.
Nå har alle lærere,politikere og voksne folk en stor mulighet til å ta avstand fra dette for dette er grobunn for de unge som mobber andre.
Den styggeste delen var da de leste opp " feil " med Tom Nordlies navn, den var bare så stygg at jeg ikke har ord.
At Hoen er en slik type er vel kjent fra tidligere episoder men NRK vil tydligvis ha en slik profil.
Men at god jenta fra Voss skulle synke så lavt trodde jeg ikke og ikke trodde jeg ledelsen i NRK etterkant bare glatter over det.
Men da vet vi det, at innen Norsk toppidrett er det lov å mobbe, dette kan selvsagt også utførers i beste sendetid
på lørdag, da alle aldersgrupper ser på våres helter får sine priser.
Trond  - 1/10/2010 11:24:39 AM - #
Helt enig i kritikken.
Mobbing i beste sendetid med Dronningen i salen.
Synes det hele var en flau seanse.
Og vitsene som ble servert var tørre som opptenningsved.
Tom Nordlie og Peter Muller fortjener en beklagelse fra NRK
Frode Toresen  - 1/10/2010 11:32:18 AM - #
Idretts-Norge er en tilbakestående funksjon. To av de desidert beste trenerne som har gjort noe for norsk idrett de siste årene har blitt mobbeobjekter. Dette på bakgrunn av hva tilbakestående norske medier ubegrunnet legger ut over det norske folk. Er det mulig å synke så dypt. Må bare si jeg er utrolig stolt over å være utlending og ikke delaktig i den kampanjen.
Sier som en tidligere topp trener i fotball – FUCK OF NORWAY!
Thomas  - 1/10/2010 11:35:58 AM - #
Stakkars NRK som ikke har andre programledere å velge i enn de de kan vise til i idrettsgallaen. Og uttalelsene til Traa og Hoen sier mer om dem enn om de som ble mobbet.
enn  - 1/10/2010 11:37:15 AM - #
Dette var grov mobbing.Hvem gir lov til at noen kan gå offentlig ut å mobbe andre.?Her prøver vi iherdig å få slutt på mobbing i skole og på arbeisplass. Det var også en gjennom tenkt mobbing. Som NRK betalende fam. finner vi oss ikke i å høre på slikt.
Astrid Bratland  - 1/10/2010 11:40:43 AM - #
Nå må NRK skjerpe seg. Det var ikke bare mobbingen som gjorde programmet til en katastrofe. Å sette en klovn til å lede et slikt program er nødt til å gå galt. Humor med mobbing av funksjonshemmede i rullestoler som velter ned fra scenen og konkurranse med bæring av døde tyskere i ulendt terreng, tyder på manglende dømmekraft i NRK. Nå har vi heldigvis vært spart for Wiese i mange år, men han gjør enda mer ugang der han er nå. Ferdigskrevne replikker til statister som deler ut statuetter til vinnerne hører hjemme i fjernsynets barndom. Teknikerne i NRK greide ikke engang å justere opp mikrofonstativet som åpenbart var for lavt for alle prisutdelerne, noe som førte til at nesten alle måtte stå på hodet opp i mikrofonen. Her var det mye som gikk galt og jeg håper det blir en skikkelig oppvask på kammerset i morgen.
Stein Erik
Stein Erik  - 1/10/2010 11:44:05 AM - #
Vis hva du mener - bli tilhenger av mobbing...eh....tilhenger av Facebooksiden Vi som hater mobbing!
SE Dahle  - 1/10/2010 11:49:56 AM - #
I utgangspunktet syns jeg det er greit å tulle med offentlige personer, noe for eksempel Nytt På Nytt har holdt på med LENGE nå. Men det som skjer der skjer i en setting der man forventer at det skal skje.

Når det plutselig dukker opp midt i en program som handler om noe helt annet (en idrettsgalla), da blir det uakseptabelt.
Oslo  - 1/10/2010 12:02:45 PM - #
I et program som skal hedre våre idrettshelter hører slikt som dette ikke hjemme i det hele tatt! Ting er jo blitt snudd helt på hodet! Men med tomsinger til å lede slike programmer må det vel bli slik? Stakkars Sonja...
Torstein Aartun  - 1/10/2010 12:04:45 PM - #
FÅ BÅRD TUFTE VEKK FRA SKJERMEN. Da tror jeg mye hadde vært gjort...
Mag  - 1/10/2010 12:12:52 PM - #
Dette grove sjikanøse angrepet viser klart hvordan ledende
medier og forsåvidt ansvarlige politikeres totale ansvarsfra-
skrivelse for utviklingen i samfunnet får herje fritt!
Du finner dette igjen i forskjellige sammenhenger i såvel
påtalemyndigheter, som rettsapparatet, samt barnevernet, som
lever høyt på ANGIVERSTATEN!
Vårt kjære fedreland vil om dette fortsetter råtne sakte men sikkert!
ALF REUSS KOLLSETE  - 1/10/2010 12:19:11 PM - #
Mobbing og Pung svette vitser,slikke/slaffse truse innslag hmm hva er det som skjer a? og Dronning Sonja tillstede!Dårlig kombinasjon.Glad jeg bytta kanal!Skuffa....
Chris O  - 1/10/2010 12:32:26 PM - #
Nordlie ble mobbet, det er det ingen tvil om. Og klovnen Bård Tufte passer rett og slett ikke til å lede et slikt program - hvor mange ganger må han bevise dette? Han har gjort prisutdelingen til et møkkaprogram.
Jan Mayen  - 1/10/2010 12:34:49 PM - #
" Hva får Kari Traa og Steinar Hoen til si noe slikt?! Får håpe for deres del de hadde manus.Og evnt manus forfatter burde miste jobben og flytte til et sted langt langt vekk og skamme seg!
Christine H - 1/10/2010 10:41:30 AM - # "
Om de to hadde manus er ingen unnskyldning. De kunne levert manus tilbake til tekstforfatteren med beskjed om at dette vil vi ikke være med på. Ågi tekstforfatteree, skolen, media og jeg vet ikke hva, ansvar for det en selv er med på er lavmål. Hele samfunnet må ta mobbeproblematikken på alvor. Vi er alle ansvarlig for dette, hver på vår plass.
Ragnhild
Ragnhild  - 1/10/2010 12:44:42 PM - #
"Vurderer sterkt å nekte å betale lisens penger til en mobbe kanal... dette var lavmål. Stå på Tom .......
Porsgrunn  - 1/10/2010 12:45:43 PM - #
Usmakelig humor fra Bård Tufte Johansen kan jeg faktisk spare meg for. Jeg har ingen ting til overs for at det haselleres med mennesker som det står respekt av. Humor er en ting, men å drite ut folk på denne måten hører ingen steder hjemme. Johansen hadde en rekke sleivspark under gårsdagens program som jeg syns var usmakelige. Mulig jeg har en annen oppfatning enn allmennheten, men jeg følte ikke at årets Idrettsagalla var en galla. Det var ikke bare Tom Nordli som måtte tåle skittkasting, men en rekke andre etter min mening.
Randi  - 1/10/2010 12:46:30 PM - #
Her bør mange komme på banen....... I kjølvannet av denne drittkastingen i beste sendetid utført av to eks...forbilder med like lav moral som programlederen, bør det norske folk sette makt bak kravet om at vi faktisk ikke finner oss i denne type gapestokk. Synes faktisk dette bør få konsekvenser helt opp på regjeringsnivå. Det er i siste innstans kulturministern som er toppsjef for NRK, og denne bør snarest mulig komme på banen her, hvis ikke er det en gang for alle bevist at hele vår tafatte regjering er konfliktskye og at dette ikke bare gjelder Jens Stoltenberg.
I tider hvor vi sloss mot daglige problemer med mobbing på skoler og arbeidsplasser bør noen gå ut å sette ned foten en gang for alle. Husker så godt hvordan debattene på tv proklamerte mobbemanifester, og alle andre "festtalerelaterte" utsagn til dette vi alle skulle ta på alvor. Nevner for å friske opp hukommelsen deres sakene vedr. Valla/ Yssen og ikke minst Tore Tønne saken.
Men du verden hvor fort våre politikere glemmer,,,,,,så fort kameralampene er slått av, og de ikke trenger å se sine velgere i hvitøyet.
Man kan gjerne se på denne saken som "uskyldig", men hvis denne er uskyldig, så kommer jo denne driten til å flomme over skjermene våre i all fremtid, og samfunnet vårt kommer til å råtne på rot i enda større tempo enn det det allerede gjør. I tider da det er snakk om høyt sykefravær og hvordan man kan få få bukt med dette, kan man for eksempel stoppe all mobbing. Da ville sykefraværet sunket dramatisk. Men i stedet legetimerer man mobbing ved å la en person med en humoristisk sans som gjennspeiler 5% av norske barnehavebarn under 5 år lede en slik forestilling. Synes vi som representanter for det norske folk nå skal stille krav om at vi ikke lengre finner oss i dette. Om konsekvensene blir hoderulling i NRK, kulturdepartementet og helt opp på ministernivå,,,,,,vel så greit for meg. Men at det sitter folk i en statskanal og godkjenner legetimering av mobbing i offentlige rom attpå til med HM Dronningen til stedet, bør få store konsekvenser. NOK ER NOK,,,for siste gang.

På vegne av det norske folk vil jeg si:
Beklager Tom Nordli, Beklager Perer Muller, Beklager Tore Tønne(post mortem), beklager alle som på en eller annen måte har blitt hengt ut, mobbet eller trakasert. Vi normenn er ikke sånn av natur, og ønsker ikke at noen utskudd som til tider klamrer seg B-kjendislista til SE & Hør representerer det generelle syn i Norge.

Personlig er jeg flau og trist over dette forekommer i vårt land i 2010, Trodde vi hadde lært litt av historien jeg,,,men den gang ei...
Rune Keiserdalen  - 1/10/2010 1:06:34 PM - #
heldigvis slo jeg av denne ene kanalen vi har. jeg blir flau på det norske folks vegne og dette skal være eliten. tenke seg til å mobbe norli på denne måten,vederstyggelig. jeg tror det er på tide at mange tar sin hatt og går. samtidig er det snart bare repriser fra morgen til kveld
bård olsen  - 1/10/2010 1:23:30 PM - #
Takk Rune Keiserdalen : "På vegne av det norske folk vil jeg si:
............., beklager alle som på en eller annen måte har blitt hengt ut, mobbet eller trakasert. Vi normenn er ikke sånn av natur, og ønsker ikke at noen utskudd som til tider klamrer seg B-kjendislista til SE & Hør representerer det generelle syn i Norge"

Jeg er selv ett jobb-mobbeoffer og er i dag uføretrygdet. Så hvis noen lurer på hvorfor sykefraværet øker - her er en av grunnene
MOBBING også på jobben.
Ella  - 1/10/2010 1:32:39 PM - #
Det var da jaggu ikke mobbing - og Bård Tufte Johansen var kjempemorsom!
Terje Mathiesen  - 1/10/2010 10:23:37 PM - #
Jøss for en haug med kommentarer! Det er håp, da jo!!!!
mammastri  - 1/13/2010 10:02:29 PM - #
Legg igjen en kommentar!
Navn:

E-post (vil ikke vises!):

Nettside:

Kommentar:

Send meg e-post når andre kommenterer denne posten.

10 siste poster

.
Noen biter

Hei

Kategorier

Abonnere

Arkiv

Søkeord siste uke


RSS Blog RSS Comment Valid CSS 2! Valid XHTML 1.1! Bloggurat